Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania

Opublikowano w: Czas wolny i hobby

Hej! Dzisiejszy wpis jest przez Was długo wyczekiwaną publikacją. Minęły dwa miesiące od naszego wyjazdu na Majorkę, ale wiecie jak to jest po powrocie z urlopu, wszystko na raz się gromadzi i nie macie czasu na nic. Wreszcie znalazłam chwilę, aby napisać dla Was krótki poradnik o naszym pobycie na Majorce! Zdradzę Wam miejsca w których byliśmy i które naszym zdaniem warto odwiedzić. Mam nadzieję, że nasze rady Wam się przydają i chętnie skorzystacie z tego wpisu podróżując właśnie w to miejsce! Zapraszam do przeczytania wpisu – Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania.

Majorka nasz pobyt i wybór hotelu

Zacznijmy może od samego początku naszego pobytu. Na Majorkę wybraliśmy się we wrześniu i szczerze mówiąc pogoda była troszkę w kratę. Oczywiście, jeśli chodzi o nas totalnie nam to nie przeszkadzało (nie lubimy wysokich temperatur) jednak było grono osób, które narzekało na przelotne opady czy niższe temperatury. Wybierając się więc na Majorkę wykluczcie sobie Wrzesień i Październik i wybierzcie się między czerwcem, a sierpniem. W tym czasie pogoda będzie gwarantowana!

Na tygodniowy pobyt wybraliśmy hotel Globales Samoa, który przekonał nas świetną lokalizacją oraz swoimi opiniami. Nie możemy powiedzieć złego słowa to miejsce. Globals Samoa znajduje się w Carrer de Formentor, czyli wschodniej części Majorki. Położony jest między plażami Cala Domingos i Cala Antena. Lokalizacja jest blisko morza, a hotel oferuje świetne wieczorne atrakcje dla dorosłych oraz dla dzieci. Jeśli chodzi o jedzenie, naszym zdaniem było wporządku. Jeśli chcieliśmy poznać smaków Majorki wybieraliśmy się w miasto i kosztowaliśmy tutejszych specjałów. Uważam, że mogę Wam z czystym sumieniem polecić Globales Samoa. Mieliśmy oszałamiający widok z okna, który o każdym wschodzie i zachodzie słońca wyglądał wyjątkowo!

Wybraliśmy standardowo pakiet pełnego wyżywienia, ponieważ uważamy, że zawsze możemy sobie wyjść na miasto i tak jak mówię skosztować tutejszych specjałów! Ta opcja dla nas jest najwygodniejsza! Jedzenie w hotelu było naprawdę smaczne, nie chodziliśmy głodni a wybór potraw był ogromny! Zobaczcie sami, udało mi się zrobić kilka fajnych zdjęć.

Majorka hotel Globales Samoa

Chciałabym jeszcze pokazać Wam dojście do plaży z naszego hotelu oraz samą plażę! Uważam, że to jedna z piękniejszych plaż na całej wyspie. Plaża nosi nazwę Cala Domingos i jest naprawdę warta uwagi. Znajduje się zaledwie kilka minut od hotelu Globales Samoa. Na plaży jest możliwość zakupu napoju oraz możliwość skorzystania z toalety. Plaża jest czysta, a woda krystaliczna! Kiedy chmury się buntują i fale przybierają na sile można spotkać tam surferów z prawdziwego zdarzenia! Cieszę się, że ta plaża była w zasięgu naszej ręki!

Po zobaczeniu cudnej plaży wybraliśmy się na spacer! Spacer zrobił na mnie ogromne wrażenie, ponieważ widoki były zniewalające. Zobaczcie sami jak to wszystko wyglądało … w tym miejscu było dość wietrznie i porwało mi kapelusz, ale udało się go zlokalizować.

Po pierwszym dniu wybraliśmy się jeszcze na wieczorny spacer w celu poznania okolicy. Znaleźliśmy więc wyjątkowy bar w którym udało nam się wypić dobrego drinka! Nie wspomnę już o genialnym towarzystwie i obsłudze. Wraz z Kamilem uwielbiamy poznawać nowych ludzi. Miejsce w którym byliśmy nosiło nazwę PUB POLINESIO CAPANGO CALAS DE MALLORCA. Przemiły właściciel więc koniecznie do niego wstąpcie będąc w tym miejscu.

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania

Zazwyczaj nasze pierwsze dwa dni są dość leniwe i staramy się troszkę odpocząć po podróży. Jednak kiedy nasze siły już wrócą zaczynamy szukać ciekawych rozwiązań spędzenia aktywnie czasu na wyspie! Tym razem wynajęliśmy już w drugim dniu wakacji samochód, którym zwiedziliśmy całą wyspę. Majorkę jesteście w stanie zwiedzić w 2 dni, jednak jeśli chcecie na spokojnie zwiedzać wyspę przeznaczcie na nią 4 doby. Ta wyspa oferuję masę cudownych widoków, które zapierają dech w piersiach! Majorka jest wyjątkową wyspą pełną barw i kolorów! Zapraszam Was więc do zwiedzania wyspy razem z nami!

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania – dzień 3

Wynajęliśmy samochód i zaplanowaliśmy całą trasę naszej wycieczki! Wyjazd był napięty, ale przy każdym miejscu z listy udało nam się zatrzymać. Jak widać po zdjęciu radość nie opuszczała mnie ani na chwilę! Wakacje powodują, że czuję że żyję! Wynajęliśmy samochód i ruszyliśmy w drogę. Drogi na Majorce są bardzo fajne i mam wrażenie, że tutaj większość osób jednak przestrzega przepisów. Samochód wyszedł nas około 80 euro na dzień plus paliwo w granicach 30 euro. Zdecydowanie ceny wynajmu samochodów są wyższe niż w Grecji. Na wynajem dostaliśmy niebieskiego Peugeot z bardzo małym przebiegiem.

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania – Santanyi Outdoor Market

Z początkiem dnia wybraliśmy się do Santanyi Outdoor Market, aby zobaczyć jak wygląda ich tutejszy targ. Znajdziecie tutaj masę pysznych tutejszych specjałów. Od serów po słodkie przekąski oraz wyroby ręczne! Miejsce jest bardzo urokliwe i ma nieziemski klimat.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy z naszej listy był naturalny most i punkt widokowy Mirador des Pontàs. Miejsce warte odwiedzenia, jednak nie zrobiło na nas ogromnego wrażenia. Plusem jest, że nie znajdziecie tam ludzi, czyli na spokojnie zrobicie sobie zdjęcie.

Kolejnym miejscem naszej wycieczki była najpiękniejsza plaża jaką widziałam w życiu! Playa Es Trenc to niesamowite miejsce i każdy kto będzie na Majorce musi to zobaczyć! Błękitna woda i biały piasek, czyli rajskie klimaty dla naszych oczu. Dla mnie było to najpiękniejsze miejsca na Majorce!

Przystanek Palma de Mallorca czyli dotarliśmy wreszcie do zachwalanej przez wszystkich stolicy! Jedno jest pewne, że z Kamilem nie lubimy takich klimatów! Dla nas najważniejsze są plaże i urokliwe zatoczki i staramy się być z dala od zatłoczonych miejsce. Palma de Mallorca faktycznie jest piękna, jednak my poświęciliśmy jej zaledwie 2 godziny na taki dłuższy spacer. Zobaczyliśmy najciekawsze miejsca, zrobiliśmy kilka zdjęć i wróciliśmy do samochodu. W tym miejscu możecie się spodziewać ogromnych tłumów ludzi i to w sumie tyle co zostało mi w pamięci jeśli chodzi o zwiedzanie stolicy.

Mirador es colomer czyli kolejne miejsce do którego dotarliśmy!

Tutaj faktycznie widoki zapierały dech! Zawsze powtarzam, że dla takich widoków i miejsc warto żyć! To fenomenalne miejsce które koniecznie musicie odwiedzić będąc na Majorce. Dla mnie to top 2 miejsc na Majorce! Droga jest kręta i zatłoczona, mnóstwo osób również chce zobaczyć te widoki, jednak totalnie nam to nie przeszkadzało, ponieważ ruch przesuwał się dość sprawnie.

Przylądek Formentor i latarnia morska pełniąca obecnie funkcję restauracji. To nasz kolejny punkt wycieczki! Widoku ze szczytu latarni niestety nie zobaczyliśmy, ilość ludzi w tym miejscu była nie do opisania. Nie mogliśmy nawet bezpiecznie zaparkować samochodu więc tutaj musicie liczyć się z tym, że nie wiadomo czy uda Wam się odwiedzić to miejsce. Byliśmy pod samą latarnią i niestety nie mogliśmy zaparkować auta, więc ruszyliśmy dalej!

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania

Plaża Alcudia – czyli kolejne rajskie miejsce!

Warto było uciec od tłumów, aby dłużej cieszyć oczy takimi miejscami jak Plaża Alcudia! Powiem Wam, że to kolejne rajskie miejsce warte odwiedzenia. Biały piasek, palmy i mała ilość osób powodowała, że żałowałam że nasz hotel nie znajdował się w tym miejscu! Mogłabym spędzać tam każdy dzień! Przeszliśmy się więc z mężem brzegiem morza i zrobiliśmy kilka pamiątkowych kadrów!

Miasteczko Alcudia ostatnim rzutem na taśmie było miasteczko do którego pojechaliśmy na lody! Już po powrocie z tak intensywnego dnia marzyliśmy tylko o odpoczynku. Znaleźliśmy przepiękne miejsce i musiałam zrobić tak kilka pamiątkowych zdjęć! Roślinność na Majorce zachwyca!

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania

Kolejne dwa dni spędziliśmy w hotelu na odpoczynku i smażeniu się na plaży i przy basenie! Udało się też poznać fajnych ludzi i zagrać z siatkówkę plażową, a później wypisać pocztówki (które jeszcze nie dotarły). Ten czas poświęciliśmy z mężem na totalny relaks. Wieczorem wybieraliśmy się na atrakcje które oferował nam hotel lub na miasto! Pamiętajcie, że taki czas również jest bardzo potrzebny. Zazwyczaj staramy się podzielić pobyt na dwie części czyli na zwiedzanie, a późnej na odpoczynek. Taki układ sprawdza nam się najlepiej.

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania – dzień 6

Dzień przed wylotem postanowiliśmy jeszcze wynająć samochód w celu zwiedzenia innych polecanych miejsc. Tutaj ja stałam się kierowcą ponieważ Kamil podczas gry w siatkówkę plażową skręcił sobie nogę. Miałam pewne obawy co do miejsc które chcemy odwiedzić i dróg które do nich prowadzą, ale poradziłam sobie! Tym razem podróżowaliśmy samochodem Mini.

Majorka ciekawe miejsca do zwiedzania

Z samego rana wybraliśmy się do miasteczka Valldemossa czyli miejscowość znajdująca się w górach Serra de Tramuntana. To miasto jest niesamowicie romantyczne i czuć w nim wyjątkowy klimat! W tym miejscu zjedliśmy popularną Cocas de patata – czyli słodkie bułki popularne w tym miejscu! Przyznam, że były naprawdę smaczne! Pospacerowaliśmy troszkę i ruszyliśmy dalej, tym razem do miejscowości Port de Soller, po drodze mijając miejsce Deia. Ten dzień poświęciliśmy właśnie na zwiedzanie malutkich miast. Miejscowość Soller i drewniany pociąg zrobiły na mnie duże wrażenie! Skosztowaliśmy popularnego na wyspie soku pomarańczowego, ze świeżo wyciskanych pomarańczy oraz lodów cytrusowych. Faktycznie warto odwiedzić to miejsce bo również jest niesamowicie urocze! Jeśli chodzi o Port de Soller również warto na chwilę przy nim przystanąć. Ten dzień wyjątkowo mi się podobał!

Podsumowując nasz wyjazd śmiem twierdzić, że Majorka długo pozostanie w mojej pamięci! Nie tylko urocze plaże, zatoczki, krajobrazy, ale też przepiękne miasteczka z klimatem! Każdy podróżnik znajdzie tutaj coś dla siebie! Jestem niesamowicie wdzięczna, że mogłam zwiedzić to miejsce! Wam również polecam z całego serca wczasy na Majorce z ITAKĄ. Mam nadzieję, że mój poradnik Wam się podobał i będziecie podczas wyjazdu z niego korzystać! Do zobaczenia w kolejnych wpisach. Zobaczcie też mój poradnik z Wakacji na Korfu!

• Magdalena
    2 listopada 2021

LOVE !

• Oliwia
    5 listopada 2021

Świetne wakacje. Sama bym chciała polecieć chociaż na kilka dni

• Łucja
    9 listopada 2021

Robi wrażenie. Plaża i te klify są piękne

• Lena
    11 listopada 2021

Wow widoki zapierają dech w piersiach. Na żywo musi być jeszcze piękniej

• Klaudia
    14 listopada 2021

Cudowne zdjęcia i bardzo ciekawa relacja. 🙂

• Sylwia
    20 listopada 2021

Wspaniała podróż. Zdjęcia mówią same za siebie. 🙂

• Paulina
    28 listopada 2021

Jezu. Wygląda cudownie <3 aż szkoda, że już nie mam urlopu i następny dopiero w 2022 roku 🙁

Byłam tam trzy lata temu i świetnie wspominam. Chętnie bym wróciła!

• Ania
    28 listopada 2021

Właściwie to po Twoim wpisie czuje się, jakbym sama tam była. Świetnie zaprezentowane i piękne zdjęcia!

• Zofia
    29 listopada 2021

Pięknie zdjęcia.. Chyba sama w wakacje wybiorę się na Majorkę, bo wygląda super!

• Julia

Piękna podróż. Szczerze mówiąc, to Ci zazdroszczę!