Opublikowano w: Czas wolny i hobby | Lifestyle

No cześć! Minęło już kilka miesięcy od naszego wyjazdu na Korfu. Niestety jak każdy z Was wie takie wpisy są bardzo czasochłonne i trzeba poświęcić im więcej uwagi. Chciałabym zabrać Was dzisiaj w podróż po Korfu, czyli najbardziej zielonej wyspie jaką miałam okazję zwiedzić! Wszystkie poradniki w internecie które mówią o tym, że na Korfu jest bardzo zielono nie kłamią, przekonaliśmy się na własne oczy. Poradnik będzie dotyczył głównie ciekawych miejsc na Korfu, które warto odwiedzić, ale też opiszę Wam jak przebiegały nasze wakacje. No to zaczynajmy! Grecja Korfu wakacje 2021. W tym wpisie przeczytacie na temat Agios Georgios oraz na temat Korfu Porto Timoni.

Grecja Korfu wakacje 2021r

Korfu wakacje 2021 – nasza przygoda!

Jestem z mężem ze śląska, więc zazwyczaj staram się szukać takich wyjazdów, które są bezpośrednio z Katowic. Uważam, że nie ma sensu szukać dalekich miejsc wylotu, ponieważ sama trasa czy do Wrocławia czy Warszawy jest bardzo męcząca. Zresztą bardzo lubię lotnisko w Katowicach, więc najchętniej z niego latamy. W czasie pandemii wszystko przebiegało jak należy, nie było większych komplikacji. Wystartowaliśmy planowo! Czas przelotu trwał 2 godziny i 30minut. W tym czasie podziwialiśmy widoki i to chyba ten moment wyjazdu który lubię najbardziej. Bardzo boję się latać, ale ta chwila kiedy spoglądam w szybę samolotu bardzo mnie uspokaja. Lot był niesamowicie przyjemny i nawet nie wiem kiedy, zleciały te dwie godziny… Zaczęliśmy więc wakacje! Grecja Korfu wakacje 2021 czas start! Jeszcze zanim przejdziemy do wpisu, zobaczcie sobie również naszą podróż na Zakynthos.

Grecja Korfu Hotel Porto Demo boutique new wing

Dotarliśmy do Grecji, hotel Korfu Hotel Porto Demo boutique new wing. Nawet nie macie pojęcia ile przed wyjazdem naczytałam się opinii o tym hotelu. Przekonałam się, że ludzie mają straszne wymagania! Wiecie coś w stylu “płacę to oczekuję talerzy ze złota”. Strasznie denerwuje mnie takie podejście. Nawet w ostatnim momencie chciałam zmienić cel podróży, ze względu na ten hotel i jego fatalne opinie. Całe szczęście skontaktowała się z osobami, które w poprzednich latach odwiedziły to miejsce i przekonały mnie, że warto tam pojechać. Nawet dziewczyny, które poznałam na instagramie przesyłały mi filmy i zdjęcia z tego miejsca! Bardzo pomogło nam to w podjęciu ostatecznej decyzji. Dotarliśmy więc na miejsce i hotel był przepiękny.

Widok, który oferował nam każdego wieczoru był nie do opisania. Czystość tego miejsca również nas zaskoczyła, codziennie zmieniane ręczniki i sprzątanie. Piękny biały i czysty obiekt. Wybraliśmy opcję wylotu z biurem podróży Itaka (ponieważ w czasie pandemii uważam, że nie ma co ryzykować z wyjazdami na własną rękę). Oczywiście wykupiliśmy wszystkie możliwe dodatkowe ubezpieczenia, aby na wakacjach odpocząć, a nie martwić się innymi sprawami. Hotel był z opcją All Inclusive, zawsze ją wybieramy ponieważ zawsze mamy pewność na stałe posiłki. Oczywiście dodatkowo wybieramy się na miasto w celu sprawdzenia i skosztowania lokalnych potraw.

Bardzo często nie wracaliśmy na lunch, ponieważ zwiedzaliśmy wyspę i wtedy mieliśmy szansę na zjedzenie czegoś wyjątkowego i lokalnego! Podsumowując jesteśmy zadowoleni z pobytu w tym miejscu! Jeśli macie jakieś pytania o hotel i wyżywienie pytajcie, chętnie odpowiem. Na pewno niczego nam nie brakowało. Ogromnym plusem hotelu jest piękny widok na zatokę oraz cudowny ogród przy którym można konsumować posiłki. Faktycznie jedynym minusem hotelu był nieprzyjemny zapach, ale to tylko wieczorami i tak naprawdę jakoś turbo nam to nie przeszkadzało! Lecimy dalej z wpisem Grecja Korfu wakacje 2021.

Plaża Agios Georgios Corfu

Mieliśmy ogromne szczęście słuchajcie! Nasz hotel znajdował się tuż przy plaży Agios Georgios Grecja Korfu. Plaża znajduje się 200m od hotelu i można dostać się do niej łagodną ścieżką. To jedna z najpiękniejszy plaż na wyspie Korfu! Mieliśmy farta, że plaża Agios Georgios Grecja Korfu była pod nosem. Jest przepiękna i będąc na wyspie koniecznie musicie ją odwiedzić. Bardzo podobał nam się klimat tego miejsca! Piękne widoki, czysta woda, a wieczorne spacery pomiędzy oliwkowymi gajami nie do zapomnienia. Warto wybrać się wieczorem na wzniesienie, aby z góry podziwiać całe Agios Georgios Grecja Korfu.

Agios Georgios Corfu
Korfu Porto Timoni

Zaczęliśmy naprawdę od ciężkiej wyprawy! To był nasz pierwszy dzień na wyspie, ale za to jaki wykańczający. Wybraliśmy się na Porto Timoni czyli dwie plaże, które położone są na przeciwko siebie w małych zatoczkach. Będąc na wyspie koniecznie musicie odwiedzić Porto Timoni. Można zrobić tam przepiękne ujęcia fotograficzne oraz podziwiać zatoczki z góry, coś pięknego! Aby dotrzeć na to miejsce musicie udać się do miasteczka Afionas i postarać się zaparkować w bezpiecznym miejscu. My udaliśmy się do Afionas quadem, pamiętajcie, aby na Porto Timoni wybrać się z samego rana lub kiedy słońce już tak nie praży.. Zejście na przebiegło bez komplikacji, jednak powrót zdecydowanie był wielkim wyzwaniem. Polecam Wam ubrać wygodne szorty, przewiewny top, pełne buty i wziąć ze sobą 2 litry wody. Uwierzcie mi przyda się i jeszcze mi za to podziękujecie :)!

Cape Drastis Korfu

W następnym dniu wybraliśmy się na słynne Cape Drastis Korfu. Jejku jak tam było pięknie! Widok niesamowity, kolor wody i białe klify wyrastające z wody! Po prostu coś pięknego! Słuchajcie wypożyczyliśmy samochód i udaliśmy się w to miejsce z nawigacją. Wystarczy w mapach google wpisać Cape Drastis Korfu i nawigacja z pewnością Was poprowadzi. Mnóstwo osób swoje samochody zostawiało przy drodze pod drzewami oliwnymi, my natomiast jechaliśmy samochodem do samego końca. Cape Drastis Korfu to pocztówka Korfu i jedno z najpiękniejszych miejsc na wyspie! Będąc tak czułam się wyśmienicie.

Korfu Cape Drastis
Grecja Korfu Cape Drastis
Grecja Korfu wycieczki

Słuchajcie, wszystkie miejsca zwiedziliśmy najpierw quadem, później skuterem, a na koniec wypożyczyliśmy samochód! Koniecznie polecam Wam wypożyczalnię znajdującą się niedaleko hotelu Hotel Porto Demo boutique new wing w miejscowości Ag. Georgios. Wypożyczenie quada na cały dzień to koszt 50 euro, skuter 25 euro, samochód 40 euro plus oczywiście paliwo, ale tutaj koszta są dość niskie (pamiętajcie, że wyspa jest mała). Zdecydowanie lepiej jest wypożyczyć pojazd, niż płacić za zorganizowane i nudne wycieczki! Pamiętajcie, że wycieczki na własną rękę są zdecydowanie bardziej ciekawsze.

Grecja Korfu wycieczki skuter
Logas the sunset beach – Korfu

Moim zdaniem to najpiękniejsze miejsce na całej wyspie. W tym miejscu poczułam dreszczyk emocji i wiedziałam, że jestem wolna! Tak po prostu są takie miejsca które dodają nam skrzydeł! Taki też jest Logas the sunset beach – Korfu. Przyjechaliśmy, aby odwiedzić restaurację 7th Heaven Cafe, ale niestety byliśmy zbyt późno i była zamknięta – bardzo ubolewamy. Ten czas jednak poświęciliśmy na spokojne podziwianie widoków… było warto! Troszkę pospacerowaliśmy i oglądaliśmy klify z różnych perspektyw. Dotarliśmy tam na sam zachód słońca… – widok jest nie do opisania! Tam po prostu trzeba być.

Sunset Beach
Sunset Beach Korfu
Angelokastro Korfu

Podczas zaznaczania punktów na mapie, znaleźliśmy słynny Angelokastro Korfu. Są to ruiny zamku z widokiem na wyspę i lazurową wodę morza jońskiego! Widok z góry jest przepiękny! Drogę przebyliśmy skuterem, jednak później musieliśmy podejść troszkę w górę. W tym miejscu również polecam Wam założyć pełne obuwie i zabrać ze sobą sporą ilość wody. Zrobiliśmy sobie chwilę przerwy na klasyczne latte w restauracji z widokiem na Angelokastro.

Rovinia Beach Corfu

Kolejne miejsce warte odwiedzenia to Rovinia Beach Corfu. Wystarczy zaznaczyć to miejsce na mapach google i nawigacja doprowadzi Was pod sam parking! Rovinia Beach Corfu to bardzo ładna plaża wśród zieleni z ciepłą przejrzystą wodą bez dużej ilości ludzi. Plaża jest bardzo ustronna, cicha i cała żwirowa. Koniecznie musicie tutaj przyjechać.

Rovinia Beach Corfu grecja
Plaża Rovinia Beach
Canal d’Amour – Grecja ciekawe miejsca

Mnóstwo osób będąc na Korfu wybiera właśnie Canal d’Amour. Uważam, że będąc na wyspie oczywiście jest to miejsce warte zobaczenia, jednak widok totalnie mnie nie urzekł i na pewno byśmy tam nie wrócili. Niestety czystość tego miejsca bardzo nas zniesmaczyła! Woda w kanale był mętna, a podczas spaceru można było spotkać sterty śmieci… ale to oczywiście wina turystów. Historia tego miejsca jednak głosi, że będąc tam można znaleźć powodzenie w życiu uczuciowym, a para która pojawi się w tym miejscu już nigdy się nie rozstanie.

Barabati beach

Na naszej mapie zwiedzania znalazła się również Barbati beach, czyli plaża położona w przepięknym miejscu pokryta białymi kamyczkami. Plaża ma niesamowicie krystaliczną wodę i z tego co się dowiedzieliśmy na miejscu, posiada świetne możliwości do nurkowania. Koniecznie będąc w tym miejscu nie zapomnijcie o butach do wody. To miejsce z pewnością Was zauroczy.

Barbati beach
Barbati beach korfu
Bataria beach Kassiopi

To miejsce wspominam po prostu cudownie! Słuchajcie tutaj przeżyliśmy najlepszą przygodę! Znaleźliśmy małą zatoczkę w której byliśmy całkiem sami. Totalny relaks, opalanie i spokój. Spędziliśmy tam całe popołudnie na totalnym nic nie robieniu. Udało nam się zrobić kilka pamiątkowych zdjęć, ale tylko kilka, ponieważ chcieliśmy się jak najdłużej nacieszyć tym miejscem.

Bataria beach Kassiopi Grecja

Korfu Grecja miasto

Będąc na wyspie odwiedziliśmy również miasto Korfu, czyli tak zwaną Kerkyra. Należy ona do najbardziej urokliwych miast greckich. Posiada klimatyczną architekturę i wspaniałe knajpki, a co sezon przyciąga ogrom turystów. My w mieście Kerkyra byliśmy niestety bardzo krótko, ale wolimy zwiedzać naturę i podziwiać widoki, aniżeli spędzać czas w mieście podziwiając zabytki. Zjedliśmy więc popularną w mieście Kerkyra Pitę i jechaliśmy zwiedzać dalej.

Korfu Grecja miasto Kerkyra
Halikounas Beach

To miejsce zrobiło na nas wrażenie już z samego samolotu. Dolatując na Korfu, przez okno zauważaliśmy wspaniały widok! Poniżej zostawiam Wam zdjęcie … chyba każdy z Was chciałby odwiedzić to miejsce widząc je z lotu ptaka?

Za wszelką cenę staraliśmy się dowiedzieć co to za wspaniałe miejsce! Słuchajcie wypożyczyliśmy samochód i jechaliśmy na tak zwany cypel czyli Halikounas Beach. Strasznie chciałam pojechać w to miejsce, ponieważ już w samolocie na jego widok moje serce zaczęło bić mocniej! Halikounas Beach to piaszczysta plaża z łagodnym nachyleniem dna. Taki troszkę polski Hel, ale warty odwiedzenia. Zdecydowanie nie spotkacie tutaj turystów, a odpoczniecie i będziecie podziwiać wspaniałe widoki. Na tej plaży spędziliśmy pół dnia na tak zwanym nic nie robieniu. Było fantastycznie, ale troszkę wiało.

Rozina and Pavlos Taverna

Słuchajcie po tak intensywnym dniu, zgłodnieliśmy! Zatrzymaliśmy się w knajpce Rozina and Pavlos Taverna na Korfu. Restauracja znajduje się przy głównej uliczce prowadzącej na Halikounas Beach. Menu oraz oferta lokalu oferuje szeroki wybór dań greckich. Ja standardowo zamówiłam sobie pizzę, a znajomi i mąż poszli w makarony. Powiem Wam jedno jedzenie warte polecenia a ceny naprawdę przystępne! Najlepsze jest to, że możecie usiąść sobie na dworze i poczuć ten prawdziwy grecki klimat! Coś pięknego. Po posiłku z Kasią (znajomą, którą poznaliśmy na Korfu) wybrałyśmy się na krótki spacer i porobiłyśmy kilka pamiątkowych zdjęć.

korfu co zobaczyć
korfu restauracje
korfu ciekawe miejsca wycieczki
korfu ciekawe miejsca grecja

Grecja Korfu wycieczki

Znaleźliśmy jeszcze jedno przepiękne miejsce w drodze na Halikounas Beach. Miejsce to Paralia Paramona bardzo mało oblegane i totalny brak turystów. Powiem Wam, że właśnie takie wyjazdy lubimy najbardziej! Zwiedzamy całą wyspę i czerpiemy jak najwięcej! Na tej plaży byliśmy sami. Plaża Paralia Paramona przypominała troszkę tanzanię… zobaczcie tą zieleń i totalny busz. To jedno z piękniejszych miejsc jakie widziałam na wyspie. Zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie. Jedynym minusem jest bardzo stromy dojazd. Mm nadzieję, że dotychczas wpis Grecja Korfu wakacje 2021 Wam się podoba?

Agios Georgios Grecja Korfu

Ostatniego dnia przed wylotem, odwiedziliśmy jeszcze raz plażę – Plaża Agios Georgios Corfu. Mamy taki zwyczaj, że przed każdym powrotem idziemy się pożegnać z morzem. Tak też było tym razem, ostatni dzień spędziliśmy na plaży, jednak pogoda nie do końca nam sprzyjała. Były lekkie opady deszczu i pojawiła się ciemna chmura, ale to bardzo dobrze! Zobaczyliśmy troszkę inną odsłonę Korfu i poznaliśmy wspaniałych lokalnych przyjaciół. Dwa czarne kundle towarzyszył nam przez calutki dzień porywając każdą nową piłkę, którą kupiliśmy do gry w paletki. Mówię Wam cudowne wspomnienia!

agios georgios korfu pogoda

Podsumowanie wyjazdu Grecja Korfu wakacje 2021

To była cudowna przygoda! Mogliśmy zwiedzić przepiękne miejsca, posmakować różnych lokalnych potraw i spotkać wspaniałych ludzi. Wraz z Kamilem kochamy Grecję i z pewnością szybko do niej wrócimy. Bardzo polubiliśmy uprzejmość mieszkańców, no i oczywiście strasznie smakuje nam grecka kuchnia! Nie wspomnę już o widokach, które mieliście przyjemność zobaczyć! Jestem bardzo ciekawa czy Wy również podróżując robicie sobie takie wycieczki? Dajcie znać w komentarzach i jeśli będziecie mieli jakiekolwiek pytania, piszcie! Zostawiam Wam inny wpis z naszego wyjazdu na jedną z greckich wysp ZAKYNTHOS. To były wspaniałe wakacje Grecja Korfu wakacje 2021.

Zapraszam Was również do odwiedzenia mnie na instagramie! Jestem tam bardzo aktywna. Wakacje to rok 2020, jednak przyda się Wam taki poradnik na rok 2021. Do zobaczenia!